Telia-arvostelu

Telia logo

Telia tarjoaa perinteisen teleoperaattorin palveluiden lisäksi myös kattavan laitekaupan sekä monia viihdepalveluita, mm. jääkiekon Liigan katseluoikeuden CMORE-paketin mukana. Puhelin- ja verkkoliittymät ovat edelleen pääosissa, ja liittymäasiakkaana saakin mukavia tarjouksia muihin tuotteisiin liittyen.

Sivuston käytettävyys

Tuotevalikoima

Hinnoittelu

Tuotteiden toimitusajat

96% Kokonaisarvio

Telia: Plussat ja miinukset

+Mielenkiintoisia kampanjoita
+Paljon valinnanvaraa
-Maksullinen asiakaspalvelu ja Telia Helppi -puhelinpalvelun hinta: (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Telia – Täyden palvelun teleoperaattori

Puhelin- ja verkkoliittymistään tutuksi tullut Telia tarjoaa myös laitekaupan sekä paljon viihdepalveluja verkkokaupassaan. Valikoima kattaa tuoreimmat uutuustuotteet ja trendikkäimmät mallit, mutta myös peruskäyttöön tarkoitettuja ja kustannustehokkaampia vaihtoehtoja. Liittymien valikoima on suppeampi, mutta riittävä ja hintataso on kilpailukykyinen.

Verkkokauppaan on Telialla panostettu ja tuotteiden tilaaminen onnistuu helposti ja nopeasti, oli kyseessä sitten isompi laite tai yksittäinen viihdepalvelu. Tuotteiden nopea toimitus tai nouto myymälästä ovat Telian verkkokaupan vahvuuksia, kuin myös mahdollisuus maksaa osissa liittymälaskun yhteydessä.

Kokemuksia Teliasta

Telia on yksi Suomen tunnetuimmista teleoperaattoreista ja myös yksi kattavimmista. Telian kautta saa käyttöönsä kaiken tarvittavan sekä liittymäasioissa että laitteissa ja hintataso on siedettävä. Ulkomailla matkustaessa Telian liittymät toimivat useimmiten kilpailijoitaan paremmin ja verkkovierailut sujuvat sutjakkaasti.

Telian tuotevalikoima on tarpeeksi kattava vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja hintataso on kohtuullinen – halvemmallakin tuotteita varmasti löytyy, mutta tilaamisen ja maksamisen helppous sekä joustavuus kääntävät vaakaa Telian suuntaan.

Laitteissa on usein pitkä takuu, huoltopalvelu toimii moitteettomasti ja toimitus on nopea. Liittymien muokkausmahdollisuudet ja valikoimat ovat hieman suppeammat, mutta normaalille asiakkaalle riittävät. Liittymät toimivat pääsääntöisesti hyvin ilman katkoja eikä laitteiden asennuksessa ole kattavien ohjeiden ansiosta ongelmia.

Iso miinus on puolestaan puhelimitse saatavan palvelun maksullisuus. Etenkin tekninen tuki Helppi on poikkeuksellisen kallis: 2,50 euroa per puhelu ja 2,50 per jokainen alkava minuutti. Muutaman minuutin puheluun tuhraantuu näin helposti sievoinen summa.

Telia tuotevalikoima

Teleoperaattori Telia tarjoaa asiakkailleen kaiken tarvittavan tietoliikenteeseen ja kodin viihteeseen. Verkkokaupasta löytyvät sekä laitteet ja puhelimet, että liittymät sekä viihdepalvelut. Telian puhelin- tai verkkoliittymän omistajalle tuotteet ovat usein halvempia ja pakettitarjouksia löytyy joka lähtöön.

Puhelin- ja nettiliittymät

Telia tarjoaa kattavan valikoiman erilaisilla ominaisuuksilla varustettuja puhelinliittymiä ja nettiliittymiä mobiilina että valituilla alueilla myös kiinteänä. Telian puhelinverkko kattaa koko Suomen ja puhelinliittymän nopeuden voi valita tarpeidensa mukaan.

Telialta löytyvät myös mobiililaajakaista, joka on kätevä tapa tuoda nettiyhteys ympäristöön, johon ei kiinteää yhteyttä ole mahdollista saada tai sille ei ole tarvetta. Kiinteät nettiliittymät ovat tarjolla vain määrätyillä alueilla ja verkkosivujen kautta voitkin helposti tarkistaa, saako alueelle tilattua Telian verkkoyhteyden. Verkkoyhteyksissäkin tarjolla on useita nopeusvaihtoehtoja, riippuen asiakkaan tarpeesta ja käytettävissä olevasta tekniikasta.

Laitteet ja puhelimet

Verkkokaupan laitevalikoimasta löytyvät kaikki kodin viihteeseen tarvittavat laitteet sekä puhelimet jokaiseen tarpeeseen. Telian valikoimista löytyvät

  • televisiot
  • kannettavat tietokoneet
  • tarvikkeet
  • pelit.

Tuotteet on jaoteltu useaan eri kategoriaan, joista niitä on helppo selailla. Puhelimien valikoima on valtava ja tarjolla ovat tuoreimmat uutuudet sekä myös erikoisemmat mallit. Jokaiseen hintakategoriaan ja tarpeeseen löytyy varmasti tuote Telian verkkokaupasta.

Viihdepalvelut

Telia tarjoaa verkkokaupassaan myös erilaisia viihdepalveluja, kuten esimerkiksi katseluoikeuden jääkiekon Liigaan ja moneen muuhun suoratoistopalveluun. Myös perinteisiä kanavapaketteja voi tilata Telian kautta ja Telia TV -palvelun tilaaja saa myös digiboksin, jonka kautta palvelua käytetään.

Telia hinnat

Telian hinnat ovat kilpailukykyiset ja valikoimasta löytyy sopiva liittymä tai laite jokaiseen lähtöön. Tarjouksiin keskittymällä voi saada aikaan tuntuvatkin säästöt ja keskittämällä palvelut Telialle saa rahanarvoisia etuja.

Telian verkkokaupan laitteista tehtävä kuukausimaksusopimus on käytännöllinen, jos haluaa maksaa tuotteensa puhelinlaskun yhteydessä pidemmällä aikavälillä. Tuotevalikoimasta löytyvät sekä halvimmat perusmallit että arvokkaammat uutuudet.

Telia ale

Telian verkkokaupasta löytyy usein tarjouksia laitteista sekä liittymistä. Kaikki tarjoukset löytyvät verkkosivujen yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Tarjoukset”. Osa tarjouksista on voimassa vain liittymäasiakkaille, joten asiakkaiden kannattaa kirjautua sisään ennen ostosten tekemistä.

Telia maksutavat

Telian verkkokaupan maksutapoihin kuuluvat suomalaiset verkkopankit, luottokortit Visa ja MasterCard sekä Telia Rahoitus, jolla voi maksaa tuotteet 1, 12, 24 tai 36 kuukauden aikana. Henkilökohtaiset puhelin- ja nettiliittymät puolestaan voidaan maksaa laskulla.

Telia toimitusajat

Telian verkkokaupasta tehdyt laiteostokset toimitetaan kotiovelle enintään viiden työpäivän kuluessa tilauksesta, mutta yleensä 1-2 päivässä. Matkapuhelinliittymän SIM-kortin toimitusaika on normaalisti 2-3 päivää. Palveluiden tilaaminen verkkokaupasta on yleensä välitöntä ja palvelun saa käyttöönsä välittömästi, mikäli ehdoissa ei muuta ole mainittu.

Etenkin ulkomailta Suomeen muuttavan tulee varautua siihen, että modeemin saannissa voi kestää suhteellisen pitkään, jopa yli viikon, luottotietojen erityistarkastuksen takia.

Telia noutopalvelu

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi myös noutaa Telia Kaupasta. Jos tilattu tuote löytyy myymälästä, sen voi noutaa muutaman tunnin kuluessa, kunhan myymälä on avoinna. Myymälään tilattujen tuotteiden toimitus kestää yleensä 1-2 arkipäivää.

Telia tuotteen palautus

Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden ja palveluiden palautusoikeus on 14 päivää, ellei toisin ole mainittu. Eri palveluiden ja tuotteiden palautusprosessi voi vaihdella, joten palauttaessa tulee noudattaa kauppa- tai palvelusopimuksen ohjeita.

Laitteet voi palauttaa palautuslomaketta käyttäen Postin toimipisteeseen ja palvelun voi peruuttaa verkkosivulta löytyvän perumislomakkeen kautta, Minun Telia -sivulta tai -sovelluksesta tai puhelimitse asiakaspalvelun kautta.

Telia huolto

Telia tarjoaa tuotteilleen yleensä 3 vuoden takuun, mikäli asiakkaalla on myös Telian liittymä nimissään. Laitteiden huoltoon liittyvät tarkemmat tiedot löytyvät nettisivulta, jossa voi myös kirjata laitteensa huoltoon, jonka jälkeen tuotteen voi viedä Postiin ja huolto hoitaa loput. Huollettavat tuotteet voi myös viedä Telia Kauppaan, joka toimittaa ne valtuutettuun laitehuoltoon.

Myös tuotteen, jonka takuu on mennyt umpeen, voi toimittaa Telian kautta huoltoon. Tällöin asiakas saa kustannusarvion, jonka perusteella voi päättää haluaako tuotteen korjata.

Telia kanta-asiakasohjelma

Telialla ei ole varsinaista kanta-asiakasohjelmaa, mutta asiakkaana käytössäsi on Minun Telia-sivusto ja sovellus, jonka kautta voi omiin tilauksiin liittyviä asioita hoitaa helposti ja nopeasti. Telian sovelluksesta voi myös varata ajan Telia Kauppaan, jossa asiansa pääsee hoitamaan kasvotusten asiakaspalvelijan tai myyjän kanssa. Telian asiakkaana voi saada monenlaisia etuja sekä laitteiden että liittymien osalta, mutta myös esimerkiksi tarjouksia erilaisista viihdepaketeista.

Telia asiakaspalvelu

Telian asiakaspalveluun saa helpoiten yhteyden netissä tai puhelimitse. Asiakkaille on tarjolla ”Minun Telia”-sivusto, jonka kautta voi sekä asioida että ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Ilman kirjautumista yhteyttä asiakaspalveluun voi ottaa soittamalla numeroon 020 690 400 tai jättämällä viestin nettisivujen ”Ota yhteyttä”-sivulta löytyvällä lomakkeella.

Telian asiakaspalvelu on myös aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja yleisimpiin pulmiin voikin löytää ratkaisun Telian Facebookista tai Twitteristä. Telian verkkosivuilta löytyy myös kattava ”Apu ja tuki”-osio, josta löytyvät vastaukset useimpiin kysymyksiin sekä kattavia ohjeita liittymiin ja laitteisiin liittyen. Lisäksi Telia yhteisön keskusteluista voi olla apua.

Huomoithan, että Telian puhelinpalvelu on maksullinen, joten muut yhteydenottomuodot ovat suositeltavimpia.

Telia yhteystiedot

Telian myyntipalvelun tavoittaa helpoiten puhelimitse numerosta 020 690 400 mutta myös Telian myymälöitä on ympäri Suomen. Telia Kaupoissa voit sekä ostaa tuotteita että hoitaa muita liittymiin tai tuotteisiin liittyviä asioita. Kauppojen sijainnit ja aukioloajat löytyvät verkkosivujen alaosan valikosta otsikon ”Ota Yhteyttä” alta, kohdasta ”Etsi Telia Kauppa”.

Telia risut ja ruusut

Ruusut:

  • kaikki tarvittavat palvelut ja tuotteet kodin viihteeseen ja liittymiin
  • keskittämällä saa alennusta ja joustavat maksutavat
  • puhelinliittymän kuuluvuus on Euroopassa kilpailijoitaan parempi
  • ohjeet ja asiakaspalvelu auttavat pulmassa kuin pulmassa.

Risut:

  • liittymien muokattavuus rajallinen
  • laitekaupan valikoima osittain suppea
  • Telia-kauppoja ei enää löydy joka kulmasta ja kiireisimpinä aikoina ruuhkaa on tolkuttomasti
  • teknisen tuen puhelinpalvelu Helpin hinta on suorastaan tyrmäävä.

Telia yhteenveto

Telia on tunnettu ja luotettava täyden palvelun teleoperaattori, jonka valikoimista löytyvät kaikki laitteet ja liittymät kodin viihdetarpeisiin. Laitekauppa on valikoimaltaan verrattain suppea, mutta vaihtoehtoja on riittävästi. Liittymät on räätälöity perustarpeisiin ja hintataso on kilpailukykyinen. Kattavat verkkosivut tarjoavat apua ja ohjeita pulmatilanteisiin, ja asiakaspalveluun saa tarvittaessa helposti yhteyden.

Usein kysytyt kysymykset

Häiriötiedotteet löytyvät verkkosivuilta valikosta Apu ja tuki -> Viat ja häiriöt. Tiedotteista löytyvät mobiilin ja kiinteän verkon häiriökartta sekä korjatut viat. Myös korjaustöistä johtuvat katkot löytyvät samasta paikasta.

Halvin liittymä on tällä hetkellä 0,5 Mbit 4G-liittymä, jonka kuukausihinta on 11,99 €/kk ja avausmaksu 6,90 euroa. Kallein puolestaan on 1000 Mbit 5G-liittymä, jonka hinta on 49,99 €/kk ja avausmaksu 6,90 euroa.

Eri tuotteita voi tilata samaan aikaan, mutta kannattaa kiinnittää huomiota myymäläsaatavuuteen. Myymälään toimituksessa voi kestää 1-2 arkipäivää.

Parhaiten tarjoukset löytyvät verkkosivun valikkopaneelin oikeassa laidassa olevalta ”Tarjoukset”-välilehdeltä

Telian mobiilinetti sopii kaikkiin kohteisiin, mutta kiinteän laajakaistayhteyden saatavuus vaihtelee asuinalueesta riippuen. Telian verkkosivuilta löytyy haku, jolla voi tarkistaa liittymän saatavuuden.
This site uses cookies to enhance user experience.