Moi arvostelu

Moi logo

Moi-mobiili on tullut Suomen liittymämarkkinoille ryminällä ja jäädäkseen. Suoraviivainen markkinointi on tuottanut tulosta ja asiakastyytyväisyys on huipussaan: Moi tarjoaa asiakkailleen helpon ja yksinkertaisen puhelinliittymän ilman turhia kuorrutteita. Helppoa, yksinkertaista ja toimivaa.

Sivuston käytettävyys

Tuotevalikoima

Hinnoittelu

Asiakaspalvelun tavoitettavuus

96% Kokonaisarvio

Moi: Plussat ja miinukset

+Selkeä hinnoittelu
+Yksinkertaiset tuotteet - ei valinnanvaikeutta
-Asiakaspalvelu avoinna ainoastaan arkisin

Moi – Suoraviivaisen reilut puhelinliittymät

Moi mobiili on yksiselitteisesti teleoperaattori, joka ei yritäkään olla mitään muuta. Tarjolla ovat puhelinliittymät sekä mobiilinettiliittymät erilaisiin tarpeisiin. Kilpailuvalttina on hinta sekä palvelun helppous – mistään ylimääräisestä ei tarvitse maksaa ja kuukausimaksu on maltillinen.

Asiakaslähtöisyys on Moin tärkein toimintaperiaate ja yrityksen perustajat ovatkin avoimesti myöntäneet, ettei tarkoituksena ole olla Suomen suurin teleoperaattori vaan yksinkertaisesti asiakkailleen paras. Tässä Moi on onnistunut vähintään kiitettävästi.

Kokemuksia Moista

Moi tuo teleoperaattoreiden kilpailuun piristyksen yksinkertaisella hinnoittelullaan sekä suoraviivaisilla liittymillä. Peruskäytössä Moi on erinomainen ja halpa ratkaisu, sillä mistään ylimääräisestä ei tarvitse maksaa. Tarvittaessa Moin liittymiin saa myös lisäpalveluita, joista veloitetaan erillisen hinnaston mukaan.

 Moi on monella tapaa moderni operaattori, sillä mitään ylimääräistä se ei tarjoa vaan menee suoraan asiaan. Nettisivujen tai sovelluksen kautta hoituu helposti puhelinliittymän

  • tilaaminen
  • käyttö
  • hallinta.

Jos käyttötarve muuttuu, liittymätyypin muuttaminenkin käy käden käänteessä. Tuotteen tilaaminen, maksaminen ja ylläpito on tehty äärimmäisen helpoksi.

Moi tuotevalikoima

Moin tuotteisiin kuuluvat erilaiset puhelinliittymät ja verkkoliittymät laitteille. Eri liittymiä yhdistävä Moi Potti on suosittu perhekäytössä ja rajaton 4G sekä reilu 5G ovat peruskäyttäjän puhelinliittymiä. Moi tarjoaa myös verkkoyhteyttä käyttäville laitteille tarvittavan liittymän, joka ylläpitää verkkoyhteyttä jatkuvasti. Moilta löytyvät myös lapsille suunnatut liittymät sekä mobiililaajakaistaan perustuva kotinetti.

 Rajaton 4G

Rajattoman ja nopean perusliittymän kuukausihinta on 18 euroa ja siihen kuuluvat rajaton datasiirto kotimaassa, 15 Gt EU-roamingia kuukausittain sekä puhelut ja tekstiviestit korkeintaan neljä euroa kuukaudessa.

Reilu 5G

Viimeisintä teknologiaa käyttävä 5G verkko on Moilla hyvin edustettuna. Liittymien hinta ja palvelutaso vaihtelee 19 eurosta 43 euroon kuukaudessa ja parhaimmillaan nopeuden saa nostettua peräti 1000 Mbit. Hintaleikkurin ansiosta puhelut ja tekstiviestit maksavat aina korkeintaan neljä euroa kuukaudessa.

Laitenetti

Moin laitenetti on suunniteltu koneelta koneelle viestintään eli se ei ole järin nopea, mutta sen voi pitää jatkuvana. Laitenettiä käyttäviä laitteita ovat esimerkiksi kodin turvakamerat tai koiran älypanta. Laitenetin hinta on neljä euroa kuukaudessa ja siihen kuuluu rajattomasti dataa. Laitenetti toimii vain Suomessa eikä sillä pysty myöskään soittamaan.

Moi hinnat

Moi pyrkii tarjoamaan puhelinliittymänsä mahdollisimman monelle eri asiakasryhmälle ja hintaluokkia on useita. Yleisesti hinnat ovat edullisia kilpailijoihin verrattuna ja halvimmillaan puhelinliittymän kuukausimaksu on 9 euroa kuukaudessa. Moin liittymien kuukausihintaan kuuluu yleensä vain peruspaketti ja lisäpalveluista, kuten ulkomailla käytöstä veloitetaan erillinen hinta.

Moi maksutavat

Moi-liittymän voi tilata ja maksaa korttimaksuna. Ennen tilausta Moi pyytää korttitiedot, joita käyttäen veloitukset tehdään kuukausittain. Kiinteät kulut veloitetaan aina laskutuskauden alussa ja muuttuvat maksut sen jälkeen.

Moi toimitusajat

Uusien Moi-liittymien SIM-kortit lähetetään yleensä tilausta seuraavana arkipäivänä ja toimitetaan muutaman arkipäivän kuluessa. Liittymän siirto vanhalta operaattorilta kestää yleensä 7-10 päivää. Olemassa olevan Moi-liittymän muutokset ja lisätilaukset tapahtuvat Moi-tilin kautta, ja muutokset astuvat voimaan välittömästi tai asiakkaan määrittämänä aikana.

Moi tuotteen palautus

Etämyynnin sääntöjen mukaisesti tilauksen voi peruuttaa 14 vuorokauden sisällä tilauspäivästä ottamalla yhteyttä asiakastukeen. Toimitusmaksua ei palauteta, jos liittymä on otettu käyttöön.

Moi kanta-asiakasohjelma

Moin liittymäasiakkaana voi ladata Mun Moi -sovelluksen, joka toimii samalla kanta-asiakasohjelmana. Mun Moi toimii myös verkkosivujen kautta. Sovelluksen avulla voi hallita omistamiaan liittymiä ja tarkkailla niiden käyttöä, muuttaa asetuksia tai rajoituksia, tai vaihtaa liittymätyyppiä.

Moi asiakaspalvelu

Moi asiakaspalvelun tavoittaa parhaiten arkisin klo 08-18 verkkosivujen chatissa. Verkkosivuilla voi myös jättää palvelupyynnön lomakkeella ja lisäksi asiakaspalvelu on tavoitettavissa puhelimitse.

 Moi yhteystiedot

Moi toimii osoitteessa Mechelininkatu 1 A, 00180 Helsinki ja yhteyttä voi ottaa myös asiakaspalvelun kautta puhelimella, verkkosivujen chatissa tai lomakkeella.

 Moi risut ja ruusut

Ruusut:

  • suoraviivainen toimintaperiaate
  • yksinkertainen tilaus, maksu ja käyttöönottoprosessi
  • halvat, kiinteät hinnat ja riittävästi valinnanvaraa eri tarpeisiin
  • ei mitään ylimääräistä, vain puhelinliittymä sitä tarvitsevalle.

Risut:

  • liittymät eivät ole kovinkaan muokattavia eri käyttötarpeisiin.
  • ei myymälöitä ja asiakaspalvelussa on toisinaan ruuhkaa.

 Moi yhteenveto

Moi tarjoaa asiakkailleen puhelinliittymät ja mobiiliverkkoliittymät kilpailukykyiseen hintaan – ei enempää eikä vähempää. Liittymätyyppejä on vain kourallinen, joten valinta on helppo tehdä tarpeiden mukaan ja liittymiä voi yhdistellä samaan pakettiin. Näin esimerkiksi koko perheen liittymätarpeet voidaan täyttää yhdellä kertaa ja samalla laskussa. Yksinkertaisuus ja suoraviivaisuus ovat Moin valttikortteja – puhelinliittymiä tarpeeseen, ei muuta.

Usein kysytyt kysymykset

Moin liittymän tilaaminen ja käyttöönotto on helppoa. Jos puhelinliittymää ei vielä ole, voit tilata uuden SIM-kortin ja puhelinnumeron suoraan Moin verkkokaupasta. Tilauksen tehtyäsi SIM-kortti saapuu muutaman päivän sisällä ja saat sen käyttöösi Mun Moi -sivulta tai sovelluksella. Jos siirrät numerosi Moi-liittymälle toiselta operaattorilta, toimi tilatessasi muuten samoin, mutta valitse haluavasi pitää vanha numero käytössä. Numeronsiirrossa kestää noin 7-8 päivää ja vanha liittymä on käytössä uuden kytkentään asti.

Moin käyttämän verkon kuuluvuuden ja peittoalueen voi tarkistaa nettisivujen ”Nopeus ja kuuluvuus”-välilehdeltä. Kartasta näet millä alueilla Moi kuuluu ja voit rajata näkymästä kaikki verkot kuten 2G, 3G, 4G ja 5G.

Moin liittymät toimivat myös ulkomailla ja EU/ETA-alueella puhelut ja tekstiviestit toimivat kotimaan hinnoilla. Eri liittymissä on erilaiset datamäärän rajoitukset ulkomailla. Laitenetti ei toimi Suomen ulkopuolella.

Hintaleikkuri tarkoittaa, että Moi-liittymiin sisältyy 4 euron puhe/SMS -katto eli et maksa koskaan enempää.

Laitenetti on tuntuvasti halvempi kuin puhelinliittymä, sillä se on suunniteltu laitteiden väliseen, jatkuvaan kommunikointiin mutta ei soittamiseen. Laitenetillä ei voi soittaa, mutta se voi vastaanottaa puheluja. Datan siirtonopeus on myös alhaisempi kuin puhelinliittymissä, sillä laitteet harvoin tarvitsevat suuria datamääriä keskinäiseen viestittelyynsä.
This site uses cookies to enhance user experience.